Van Lego kun je alles maken......

21 augustus 2014 - Nørre Nebel, Denemarken

Franka schreef: donderdag 21 augustus 2014.

Allereerst weer 2 jarigen feliciteren.Hans van Pol en Maikel aan den Boom.Proficiat!

Deze dag staat volledig in het teken van Legoland in Billund.Het is een dik uur rijden.Heerlijk rustig op de hele weg ernaartoe,zeg.

We verbazen ons over alles wat er van de Legosteentjes is gemaakt. Je kan het je zo gek niet bedenken, of ze hebben het (na)gemaakt.Echt prachtig.Guusje en Meike kijken hun ogen uit en krijgen spontaan weer zin om te gaan bouwen.

Het is een soort van Madurodam,maar dan zijn er miljoenen lego-steentjes gebruikt.

Om het park ook voor de oudere kinderen aantrekkelijk te maken zijn er ook diverse achtbanen en waterbanen.Natuurlijk krijgen John en ik de volle laag water in de Deense piranha.En bedankt.Aangezien Denen slim zijn , hebben ze op diverse plekken in het park hele grote fohn-ruimtes geplaatst waar je met het hele gezin in kan. Voor 30 Deens kronen wordt je van top tot teen droog geblazen.Omdat de zon af en toe tevoorschijn komt maken we er (helaas) geen gebruik van.

Om effe uit te rusten kijken we naar een 4D film in een grote bioscoopzaal met coole 4D bril op.Maar ook daar bleven we niet droog...

Er is ook een soort van SeaWorld, maar dan in combinatie met lego poppetjes en ander spul gemaakt van de beroemde gekleurde steentjes.Ook hier volop interesse in de onderwaterwereld.Mooi.

Als het bijna sluitingstijd is, begint het helaas te regenen.We zijn als één van de laatsten in het park, en nóg willen Guusje en Meike niet naar huis. We hebben helaas niet alles kunnen zien en kunnen doen.

We hebben alle vier heel erg genoten van Legoland.We wisten vantevoren niet goed wat we ons er van voor moesten stellen.....maar het was voor 100% geslaagd.We waren gelukkig goed gewapend tegen de regen met regenjassen en paraplu's want het was behoorlijk wisselvallig weer.

Morgen de laatste volle dag In Denemarken.Het wordt weer een rustig dagje, denken we, zodat we zaterdag fris en fruitig aan de terugreis kunnen beginnen.

j

1. Monique:
    22 augustus 2014
    Zeer mooi park is LEGOLAND, wij hebben ons toen ook kostelijk geamuseerd. Wat ze er allemaal van maken, kregen wij niet klaar. Blij als we een huisje kunnen bouwen. Geniet er nog van jullie laatste dagje daar en dan weer veilige trip richting Naer.
  2. De Boutjes van de Baandj:
    22 augustus 2014
    Wij stonden er echt versteld van, zó mooi.Wij hadden er geen idee van hoe het zou zijn, maar wat sjiek.Een echte aanrader voor jong en oud..
  3. Oma bouten:
    22 augustus 2014
    Lego erg mooi je kunt er zelfs mensen me maken.
    Geniet nog van de deze dag.
    En morgen een goede veilige reis naar huis.
    Gr.
  4. De Boutjes van de Baandj:
    22 augustus 2014
    Ja, oma.Bij Legoland hebben we onze ogen uitgekeken!We zullen goed uitgeslapen aan de terugreis beginnen morgen.Een uurtje of 8 rijden, dus dat valt mee.We zijn wel.wat gewend nu.