Slapende chinezen en taxfreeshop.

19 augustus 2014 - Ålbæk, Denemarken

Franka schreef:dinsdag 19 augustus 2014.
Vandaag de overtocht van Noorwegen naar Denemarken.We vertrekken vanaf Kristiansand .We zijn te vroeg bij de terminal en besluiten nog een uurtje Kristiansand in te gaan.Gisteren waren we ook in Kristiansand en Guusje had daar een héééle leuke tas gezien.Mam...........Ok, ze had nog niet gezeurd dus dit is een leuke souvenir.
Om 4 uur rijden we de boot op en klokslag half 5 gooit hij de trossen los.Schip ahoy!!
De ferry telt 9 dekken en we gaan zo hoog mogelijk een buitendek opzoeken. De zon steekt aardig maar wordt gaandeweg de boottocht minder.
Na een uurtje gaan we de binnenkant vd boot ontdekken.Het wiebelt aardig.Het lijkt wel alsof we zat zijn. Hips.Overal liggen mensen te slapen op banken. En vooral véél Chinezen.Toch is er nog meer dan voldoende plek om te zitten.In de taxfreeshop vind ik nog een fles van mijn geliefde parfum die in Nederland niet meer te verkrijgen is.Bof ik even!
We hangen nog wat rond en zijn blij als in de verte de kustlijn van Denemarken in zicht komt.Precies 3 uur en 15 min. nadat we vertrokken zijn in Noorwegen.
Inmiddels is t licht gaan regenen .We vinden t landschap redelijk saai.....Na een half uurtje arriveren we in Ålbæk bij een B&B waar we gezellig met zijn viertjes op 1 kamer liggen.Dat wordt lachen.Gelukkig maar voor 1 nacht.Dan gaan we door naar de westkust naar NørreNebel.Daar blijven we 3 nachten.Moe van de overtocht sluiten de meesten al rond tienen hun ogen.En nu niet dromen over die slapende Chinezen....

1. Oma bouten:
    19 augustus 2014
    Gezellig op een kamer slaap lekker
    En morgen weer een goede reis
    Gr.
  2. De Boutjes van de Baandj:
    20 augustus 2014
    Het was een gezellig nachtje,oma Bouten!!De één kan nog harder snurken dan de ander.
  3. Cretien Wijers:
    20 augustus 2014
    Malmö...Lærdaltunnel...Fløyen...Pålsbufjoren...Sjøsanden...Ålbæken; hoe krijgen ze het verzonnen; je zult waarschijnlijk alle vreemde karakters op je toetsenbord ondertussen blindelings kunnen vinden !
  4. De Boutjes van de Baandj:
    20 augustus 2014
    Ja, Cretien.Dat went wel ja.Gsm en ipad gaat goed die tekens.Denk dat t thuis op de gewone pc meer problemen oplevert.Alleen de uitspraak is naatje pet voor mij.Dat laat ik aan Guusje en Meike over.
  5. Cretien Wijers:
    Gøøsje en Mæike !