Zon, zee en strand.

18 augustus 2014 - Farsund, Noorwegen

Franka schreef: Maandag18 augustus 2014.

De laatste volle dag in Noorwegen. Morgenmiddag de ferry naar Denemarken.

s'Morgens belt de vader van het meisje dat gisteren gevallen was. Ze is een nacht in het ziekenhuis verbleven.Gelukkg geen botbreuken.Wel een zeer dik gezicht en lip en 3 voortanden kapot.Ieder uur wakker gemaakt.Vandaag komt de tandarts nog kijken naar haar gebit en dan mag ze uit het ziekenhuis en weer terug naar de camping.Pffff...valt gelukkig mee.

We besluiten om vandaag naar Kristiansand en Mandal te gaan .

Kristiansand  is langzamerhand de hoofdstad van Zuid Noorwegen geworden. Een modern cultureel, handels- en communicatiecentrum.Het ligt in het uiterste zuiden van Noorwegen. Aan drie kanten omgeven door water tegenover het vasteland van Europa. Hoewel het stadscentrum een oppervlakte van amper één vierkante kilometer beslaat, is Kristiansand toch de vijfde stad van Noorwegen.Voorheen was Kristiansand een drukke internationale haven, waar nog steeds de sporen van teruggevonden kunnen worden.

Het is een erg gezellige stad met een sjieke haven.Het valt me op dat hier veel bloeiende planten en bloemen zijn.Hou ik wel van.In Noorwegen zie je heel weinig bloemen.Veel groen en bomen, maar weinig kleur.We genieten van het zonnetje en de zandscullturen in de haven.We bekijken ons ook alvast de terminal waar we morgen met de ferry naar Denemarken gaan.

Daarna gaan we nog naar Mandal waar het mooiste strand van Noorwegen zou moeten zijn.De Sjøsanden.Het is gelukkig nog zonnig , maar er staat een straf windje.Guusje en Meike stoeien wat in de branding.Ik rust effe uit in een duinpan waar de wind niet aan me kan.Heerlijk.Het uitzicht is mooi.Het strand is 800 meter lang en slechts enkele meters breed.Maar gelukkig geen toeristen die kuilen graven...

Bij thuiskomst omstreeks 20.00 uur merk ik dat de zon mijn gezicht lekker rood heeft gekleurd.Dat wordt extra smeren.

De laatste Noorse kronen worden geteld en moeten morgen opgemaakt worden. Dat gaat wel lukken, het is niet meer zo héél veel.En dan kan het Deense beursje tevoorschijn gehaald worden.

1. Mam Mulder:
    18 augustus 2014
    Goede overtocht en tot morgen op jullie blog.
  2. De Boutjes van de Baandj:
    18 augustus 2014
    Dank u wel.Ze hebben onweer voorspeld tijdens de overtocht...hoop dat de Noorse Pellenboer er flink naast zit.En anders worden het een lange 3 uur...
  3. Mam Mulder:
    19 augustus 2014
    Leuke video's vooral die laatste!!!
  4. Leny Beijers:
    19 augustus 2014
    Wij wensen jullie een goede terugreis met hopelijk goed weer.

Dat waren dus de laatste foto s. Die van Franka en John laat ons een gelukkig paar zien. Hartstikke fijn.

Liefs oom gerard en tante leny
  5. Leny Beijers:
    Hoi Boutjes,

Wij wensen jullie een goede terugreis , hopelijk geen onweer.
    Leuk die laatste foto,s. Bij de selfie van John en Franka zien jullie er super gelukkig uit. Houden zo. Guusje en Meike altijd leuk op de foto.
    Liefs Oom Gerard en Tante Leny
  6. De Boutjes van de Baandj:
    19 augustus 2014
    Nou, de laatste foto's zijn het waarschijnlijk nog niet, hoor.We gaan nog 4 nachten in Denemarken verblijven.Eén nacht bij een B&B in het noorden en dan nog 3 nachten in het midden aan de westkust in een huisje op een park.Zaterdag gaan we écht huiswaarts.Dus nog even volhouden met ons volgen via dit reisdagboek.