Wat een dag!!

17 augustus 2014 - Farsund, Noorwegen

Franka schreef: Zondag 17 augustus 2014.

Een bezoekje aan t zuidelijkste punt van Noorwegen stond vandaag op t programma.Een 45 minuten rijden.Toen we echter 5 minuten onderweg waren kwamen we op een klein bergweggetje een ongeval tegen .Een klein meisje van 9 jaar lag naast haar fiets op de grond vol bloed.Vader , moeder en zusje van 11 waren erbij en al 2 Noren.John ging meteen kijken of hij kon hulp verlenen.Het bleken Nederlanders te zijn die aan het fietsen waren.John bekommerde zich om het gevallen meisje samen met de moeder.De Noren gingen meteen de hulpdiensten bellen.Ik ging de ambulance en politie opwachten . toen die gearriveerd waten bekommerde ik me om het oudste meisje zodat de vader bij de anderen kon zijn. Het meisje van 11 kwam bij ons in de auto zitten en we probeerden haar af te leiden door allerlei vragen te stellen over school en vakantie. Ook probeerden we haar een beetje gerust te stellen want ze had veel bloed gezien en dat vond ze eng. is het ook, ik vond dat ook eng, maar kreeg de kracht om te helpen.Ondertussen hielp John het ambulance personeel.Hopelijk valt t mee. Kaak flink kapot, overal schaafplekken aan hoofd en flinke wond in het been.misschien hersenschudding.Wij brengen samen met de politie de man en t kind van 11 terug naar de camping waar zij lagen. samen met de fietsen.De man houdt ons nog op de hoogte.

Bij het zuidelijkste punt aangekomen, regende t pijpestelen en zijn we maar even uit de auto geweest. er staat ook een vuurtoren, de ouste van Noorwegen, de Lindenes Fyr.Het was wel een mooie rit er naar toe .Op de terugweg zagen we weer een mooie regenbogen. Het blijft toch steeds weer magisch.

John had zin in een echt stuk vlees vandaag. Ik en de meiden hadden zin in zelfgemaakte pizza, maar daar had John geen zin in. Dan zelf maar een entrecote braden, Johnny!!Dat deed hij en zelfs zó goed dat binnen no time de keuken blauw zag van de rook (komt door de slechte afzuigkap , zegt hij).....en je raadt t al:het brandalarm ging af. Rookmelder werkt dus.Man, wat maakt dat ding een herrie,zeg.John probeert het alarm uit te zetten wat hem niet lukt.Ik "gooi" inmiddels de pan met inhoud naar buiten. En meteen er na staat er al een beveiligingsman aan de deur.Alles okay?Yes yes,  my husband is aan t cooking...he must zonodig eine entrecôte. De man schakelt t ding uit en John gaat zich meteen bekommeren om zijn stuk vlees.Zo, dat koken hoeft hij voorlopig ook niet meer te doen!!

Al met al een roerig dagje....hopelijk een goeie nachtrust. Morgen willen we naar Mandal gaan.Daar zouden de mooiste zilver-witte stranden van Noorwegen zijn...

1. Janneke:
    18 augustus 2014
    Wat een dag! Hopelijk vandaag weer een onbezorgde zonnige dag.
  2. De Boutjes van de Baandj:
    18 augustus 2014
    Dat hopen we ook.De zon schijnt nu nog steeds vanaf 7 uur vanmorgen.Dus dat belooft veel goeds!
  3. Germi Janssen:
    19 augustus 2014
    Hallo Meike en natuurlijk je hele familie,
    Wat hebben jullie veel gezien tijdens deze vakantie zeg. Geweldig om mee te mogen kijken hoe mooi het daar is en hoeveel plezier jullie samen hebben. Tot gauw weer in Neer.
    Groetjes, Germi
  4. De Boutjes van de Baandj:
    19 augustus 2014
    Blijf nog maar een paar dagen meekijken , hoor.We blijven nog 4 dagen in Denemarken.Zaterdag zijn we weer terug.