Kilometervreters.

16 augustus 2014 - Farsund, Noorwegen

Wat zagen we tegen deze verhuisdag op.We verlaten Geilo in het midden van Noorwegen en ga dan naar het zuidelijkste puntje.De routeplanner geeft 520 km aan.Een reistijd van bijna 9 uur zonder pauzes.Pfffff....Maar het viel reuze mee. Het eerste uur over de Hardangervidda was magisch mooi. Het ontwakende ,vlakke hooggebergte met zijn vele meertjes en vruchtbare bodem waarop miljoenen kleine witte bloemetjes bloeiden.Daarna de Eidfjorden en de Hardangerfjorden.Vervolgd door de prachtige fjorden bij Odda waar er ineens een sjieke dubbele waterval voor ons op doemde.Gauw even stoppen voor wat foto's en een fimpke.En natuurlijk de wc gekeurd.Goedgekeurd.Dan weer snel de auto in want we zijn nog niet op de helft.Via het Hemsedal , Telemarken naar het zuiden.Een mooie landelijke weg met vele oohh's en "wauw, kiek daor ens en daor".Vele slingerweggetjes en bochten.Ik zeg je: Noorwegen is één groot pretpark. Ik hoef voorlopig niet meer naar de Efeling of Toverland voor het snelle, bochtige werk.

We waren toch wel blij toen we weer op de plaats van bestemming waren. Een mooi park in Farsund.Een paar kilometer uit de kust , maar wel aan het water, aan een baai.Mooie huisjes , sommige zelfs aan het water.Toen we het huisje in gingen hadden Guusje en Meike de grootste lol.Wauw, een eigen badkamer!!Laat ze maar een paar dagen genieten van deze luxe...

Na het avondeten nog een wandeling gemaakt om een beetje de omgeving te verkennen.De rest komt morgen wel weer.

We hebben inmiddels ruim 3500 km gereden.Ja, een hele trip....

Het was wederom een prachtige, zonnige dag.Morgen weer effe rustig aan doen.