Elanden en regenbogen

15 augustus 2014 - Geilo, Noorwegen

Franka schreef:Vrijdag 15 augustus 2014.

Vandaag zijn we naar Naturpark Langedrag in Nesbyen geweest.Een uurtje rijden vanuit Geilo.Een mooie weg er naartoe.Door de Pålsbufjoren en de Tunhovdfjorden.

Toen we aankwamen waren bij het Natuurpark waren we precies op tijd om het voeren van de elanden te beleven.Gelukkig was het niet heel druk in het park en konden we dichtbij de elanden komen.Wat zijn dat grote beesten,zeg.Dit was een mannetje van 8 jaar oud.Hij was heel rustig. We bekeken ons eerst op een afstandje het voeren en toen het wat rustiger werd gingen wij ook achter de omheining en kregen we alle tijd om hem te aaien en bekijken.Deze eland was heel zacht , zelfs zijn gewei was bedekt met vacht en heel zacht. Ieder jaar krijgen ze een nieuw gewei.Heel bijzonder om zo dichtbij te komen. Je moet er niet aan denken als ie ineens voor je auto zou opdoemen...

Er volgden nog meerdere voedermomenten bij andere dieren. De poolvosjes, wolven (wild en tam) en de rendieren.Die zijn ook zó leuk. Eentje werd er mee genomen buiten de omheining en liep gewoon rond tussen de mensen.Heel dichtbij durfden we toch niet te komen, hij zal je maar achterna komen met zo'n groot gewei.

De tijd vloog om.Het was de hele middag zonnig maar op de terugweg naar Geilo viel de regen af en toe met bakken uit de hemel.We zagen zelfs een driedubbele regenboog.

Ik zet één dezer dagen een paar fimpjes erbij die we maakten in het natuurpark bij de elanden.Ligt aan de wifi-ontvangst....

1. Lies Neeten:
    16 augustus 2014
    Jammer genoeg kan ik daar niet mee naar toe.
    Te hobbelig en te steil voor de rolstoel.
    Maar ik blijf die dag bij Ingrid en Nova. Gaan wij samen winkelen.
    We zien en horen wel alles als jullie terug zijn.
    Fijne en veilige terugreis.
    Groetjes tante Lies.
  2. De Boutjes van de Baandj:
    16 augustus 2014
    Ja Lies dat hadden wij ook al geconcludeerd.Erg jammer.Maar winkelen in Geilo is ook leuk.We zijn alweer vertrokken in Geilo en gearriveerd in Farsund.
  3. Leny Beijers:
    Hoi Boutjes,
    wat een , leuke foto van Meike bij het rednose rendier.
    en de driedubbele regenboog, zoiets hebben wij hier nog nooit gezien.
    fijn dat jullie zo genieten.
    oom gerard en tante Leny
  4. De Boutjes van de Baandj:
    16 augustus 2014
    Wij staan iedere dag weer versteld van de natuurpracht hier.Echt ongelooflijk, zo mooi!