Kedeng kedeng.

7 augustus 2014 - Voss, Noorwegen

Franka schreef: Donderdag 7 aug. 2014.

In alle vroegte werd ik al wakker omdat de zon al volop scheen in onze master bedroom, zoals Guusje het heel romantisch betitelde.Het beloofde een mooie zonnige dag te worden. De verse broodjes en croissantjes van t winkeltje gingen er goed in.Na de nodige bad-en douche rituelen gingen we op weg naar Flam.Een klein dorpje op een uur rijden hier vandaan.Maar in Flam is veel loos.Wij wilden er naar de Flambanen.Dat is een treintreis tussen Flam en Myrdal.In een uur tijd wordt een hoogteverschil van 865 meter overbrugd.en dat 20km lang.Een spectaculaire reis door het Sognefjord met talrijke watervallen en prachtige uitzichten.Van alle kanten werd gefilmd en gefotografeerd.Er werd gevochten om een plek bij t raam dat open geschoven kon worden.Natuurlijk waren wij te traag .........maar we hebben toch een aantal mooie foto's weten te schieten...In de haven van Flam liggen ook grote cruise-schepen volgestouwd met veel toeristen.Onderweg,, hoog in de bergen kwamen we veel loslopende schapen tegen.Zelfs in de donkere tunnels lagen er .

Al met al een enerverende dag en zijn we weer blij als we Voss naderen. Bij de Kiwi-supermarkt in Voss snel wat boodschappen gedaan .Eens zien wat voor weertje we morgen krijgen. Passen we daar ons programma op aan.

Ik heb als ik t goed gedaan heb een filmpje van de waterval geplaatst op deze website.Duurt een dikke minuut. Neem maar eens een kijkje.

1. Oma bouten:
    8 augustus 2014
    Erg mooie foto,s mooie natuur en
    nieuwe vikings geniet er van groetjes p
  2. De Boutjes van de Baandj:
    8 augustus 2014
    Ja oma, de Nieuwe Vikings zullen genieten.Moeten we voor jullie zo'n "hoedje" meenemen??