Watervallen en berggeiten

6 augustus 2014 - Voss, Noorwegen

Meike schreef: Woensdag 6augustus 2014. De zon scheen in alle vroegte al in mijn kamer. Nadat we alles weer hadden ingepakt vertrokken we naar Voss. Voss ligt richting de west kust. Onderweg hebben we genoten van de mooie uitzichten. Talrijke watervallen. Stroomversnelingen en lange tunnels. De langste tunnel (Lærdaltunnel) was 24,5km. De langste van de wereld.

Guusje schreef:

Vandaag zijn we dus vertrokken vanuit Noresund naar Voss.. Zon kleine 5 uur rijden.. We zijn door meerdere landschappen gereden en langs verschillende watervallen en kerken waardoor je op de achterbank veel 'oohhh' 'aaah' en 'kijk!' hoorde, we hebben onze ogen uitgekeken. Na wat fotos gemaakt te hebben en de nodige plas en drinkpauzes zijn we dan rond 6 uur aangekomen in ons appartementje. Een leuk huisje met zelfs een (vide) soort van open zolder die Meike direct ingepikt heeft! Als we op het balkon gaan zitten (en de kop omhoog steken) kunnen we de besneeuwde bergtoppen aan de overkant zien. Het is moeilijk om een keuze te maken welke foto's we erbij gaan zetten........

1. Renske:
    6 augustus 2014
    veul plezeer in voss doedellss
  2. De Boutjes van de Baandj:
    6 augustus 2014
    Danke Renske.Wae zulle Voss ens onveilig gaon make...
  3. Janneke:
    7 augustus 2014
    Volgens mij beleven jullie een prachtig avontuur.
    Oh ja, die berggeitjes, dat zijn jullie neem ik aan? ;)
    Mooie foto's!
  4. De Boutjes van de Baandj:
    7 augustus 2014
    Nou,Janneke....Boven op een berg onderweg kwamen we loslopende schapen tegen. Bij de picknick kwamen ze zelfs gezellig kijken wat we aan t doen waren.Maar Guusje vond "berg-schapen" niet leuk klinken.Jaja er wordt goed nagedacht eer er een verslagje wordt geplaatst.En wellicht bedoeld Guusje met berggeiten ook wel een beetje het gemekker van ons????
  5. De Boutjes van de Baandj:
    7 augustus 2014
    En o ja, Janneke, we beleven echt een prachtig avontuur.Hier is zoveel te beleven en te zien.Tijd tekort!!Iedere dag moeten we keuzes maken.
  6. Mam Mulder:
    7 augustus 2014
    Ik zie en lees wel dat jullie een geweldige tijd hebben.
    We vinden het iedere dag weer leuk om te lezen.
    Groetjes ook aan jullie chauffeur (grapje) John.
  7. De Boutjes van de Baandj:
    7 augustus 2014
    Hoi oma.Onze chauffeur ligt nog op één oor.Zo moe was hij na de rit van gistereren.We hebben hem gisteren beloond met een heerlijke maaltijd.Wij hadden pannenkoeken met appel en rozijnen en hij kreeg hamburgers met gebakken uien en aardappelen.Hij is niet zo van de pannenkoeken...En als toetje wel 2 !!! blikjes bier!!Leuk dat jullie de verhalen mooi vinden en af en toe reageren.Lijkt t net alsof we niet zo ver van jullie vandaan zijn!
  8. Carina:
    7 augustus 2014
    Wauw, lijkt wel of de foto's "gefotoshopt" zijn. Zo mooi!
    Geniet er maar weer van!
  9. Marion:
    Ha Meike,
    ik ben echt benieuwd welke sticker je voor me hebt uigezocht. Maar ja, daar moet ik nog 2 weken op wachten. Ik lees dat jullie je niet vervelen, mooi land noorwegen. Laatste straatnieuws: de boot is net weg en nu staat er een caravan.
  10. De Boutjes van de Baandj:
    7 augustus 2014
    Tja, Carina...Guusje kan photoshoppen, maar heeft daar hier echt nog niet de tijd voor gehad.En dan te bedenken dat het in het echt nog véél mooier is.
    En Marion...Je laat je maar verrassen door Meike en succes met de camping in de straat!!!!