Oslo .

5 augustus 2014 - Noresund, Noorwegen

Franka schreef:dinsdag 5 augustus 2014.

In alle vroegte opa Bouten al gebeld en gefeliciteerd met zijn 79e verjaardag!!Wat zal het rustig zijn zonder zijn buurtjes op t feest.

Vandaag stond Oslo op t programma. Onze laatste dag hier in Noresund en volgens de Noorse buienradar de beste dag vd week.John had al wat bezienswaardigheden uitgezocht en ik ook. Al gauw blijkt dat we keuzes moeten maken.

Als eerste gaan we naar de Holmenkollen skispringschans .Het is prachtig daarboven met een magnifiek uitzicht over Oslo en de achterliggende bergen en fjorden.We gaan met een lift helemaal naar t uiterste eind van de springschans.Boah....wat hoog en steil.Daar durft alleen Meike vanaf, zegt ze.Je kan er met een soort van tokkel/katrol van af Nadat we van alle kanten foto's hadden gemaakt en in het museum rondgestruind hadden zijn we naar het Vigelands beeldenpark gereden.Een heel groot park in Oslo city met heel veel bronzen en stenen beelden van alleen maar naakte mensen.Heel mooi om te zien, erg kunstig.Ook de bloemen en fonteinen krijgen onze aandacht.We willen nog meer moois van Oslo opzuigen en besluiten om naar het Opera-en ballet gebouw aan het water te gaan. Een prachtig vrij nieuw gebouw dat in de haven van Oslo ligt en waar je op t dak kunt lopen.Het dak loopt over in het water.Erg imponerend.Ook hier krijgen we t niet allemaal gezien.Zo mooi. Als je helemaal boven op t dak staat heb je weer vele mooie vergezichten.

Al met al een prachtige dag waarbij de weergoden goeie zin hadden. Perfect Oslo-ontdek-weer.Droog, zonnig en rond de 24 graden.

Morgenvroeg vertrekken we weer naar de volgende bestemming:Voss, aan de westkust.Een paar uurtjes hier vandaan.Als we weer zo'n goeie wifi ontvangst hebben zullen we weer bloggen.

1. Oma bouten:
    6 augustus 2014
    Genieten jullie er nog maar van hier is het feest uit opa en oma bouten
  2. Lies Neeten:
    8 augustus 2014
    Wij hebben in Oslo veel regen gehad in 2012.
    Maar het operagebouw is inderdaad prachtig!