oh oh Geilo!!

14 augustus 2014 - Geilo, Noorwegen

Franka schreef:donderdag 14 augustus 2014.
Vanmorgen was t enigszins bewolkt en koud.Maar rond t middaguur klaarde t flink op en besloten we de omgeving te verkennen met de auto.Vantevoren hebben we een paar souvenirs gekocht in Geilo.Iets om voor de open haard te leggen...mogen jullie raden wat.Denk niet dat jullie t raden.Morgen zal ik t onthullen met een foto.
In de supermarkt haalden we eten voor de picknick.Het boodschappen doen gaat ons steeds beter af.We snappen al een beetje de tekst op de verpakkingen en laten ons soms verrassen.

In een klein dorpje aan een meer vonden we een picknickbankje met tafel.Was dat even boffen,zeg.In onze achtertuin stond een mooie staafkerk.Het leek wel alsof het zo moest zijn.

Voor t avondeten zorgden onze Noorse gidsen uit Geilo weer .(Stephan en Ingrid dus)Ze hadden gezorgd voor echt Noors eten dat ze in ons huisje kwamen bereiden.Dit is wat we zoal gegeten hebben:

Lompe - dunne "tortillas"
Pølsebrød - broodjes voor knak
Makrell i tomat - makreel in tomaatsaus
Brunost - zoete bruine kaas
Seigmenn - snoeppoppetjes
Flatbrød - dunne brood
Laks - zalm
Reinsdyrpølse - rendierworst
Spekeskinke - gedroogde ham
Wiener pølser - knakworst
Grillpølser - bbq worst
Het smaakte voortreffelijk.Ja, ook de rendierenworst.Mmmmm.

Het was een gezellige avond en de tijd vloog alweer om.

1. Janneke:
    15 augustus 2014
    Wat een culinaire verwennerij!
    Gokje voor de prijsvraag: is het een elandenvacht? ;)
  2. De Boutjes van de Baandj:
    15 augustus 2014
    Nou, Janneke, je zit in de buurt....maar een eland is echt heel groot en zo groot is onze kamer niet.Dus helaas, mis!We zagen een opgezette eland in het HolmenKollen museum in Oslo en verbaasden ons van de grootte.Een mannetje kan tot 220cm groot worden en 800kg wegen.Vergelijk het met een paard.
  3. Janneke:
    15 augustus 2014
    Wow, dat wist ik niet! Dat is een beetje te gek inderdaad.
    Ik wacht het af tot de nieuwe ronde foto's :)
  4. Lies Neeten:
    15 augustus 2014
    Hoort zich lekker aan! Ik denk dat wij dat ook nog wel te eten krijgen!