Vismarkt en pakhuiswijk Bryggen.

9 augustus 2014 - Voss, Noorwegen

Franka schreef:Zaterdag 9 augustus 2014.

Wederom een lekker zonnetje hierboven bij t krieken van de dag.Het dal was niet zichtbaar door de bewolking beneden.Ik besloot al om 6.45 uur om op t balkon van de stilte en de zon te genieten.Heerlijk.(zie filmpje)

Vandaag stond hanzestad Bergen op t programma.Bergen is de tweede stad van Noorwegen.Oslo uiteraard de eerste.Aangezien het parkeren in Bergen nogal problematisch is, gingen we vanaf Indre Arna met de trein.Binnen een kwartier stonden we midden in Bergen.Bergen staat bekend om zijn vismarkt (Fisketorget) en pakhuiswijk Bryggen.De vismarkt was erg leuk om te zien en op de terugweg hebben we er heerlijk scampi's , zalm en witvis gegeten.De pakhuiswijk Bryggen was volgepakt met toeristen dus daar we effe snel doorheen gestiefeld.Bergen ligt tussen 7 heuvels (bergtoppen)  , en vanaf èèn daarvan, de  Fløyen, heb je prachtig uitzicht over de stad en de (binnen)haven.Je kunt er met de Fløibanen, een treintje naartoe.Rond 5 uur begon t licht te regenen en zijn we langzaamaan terug gegaan. De trein bracht ons weer netjes terug naar Indre Arna.Via de Hardangerfjorden zijn we terug gegaan naar Voss.Het Hardangerfjord is een heel mooi fjord.Het doet ons een beetje aan Italië denken met de warme lucht en de vele fruitboomgaarden.We zijn erg onder de indruk.In Voss aangekomen wacht een kudde schapen ons op bij ons huisje.Ze zijn van het begroeide dak aan t eten.Het dak loopt door tot aan de grond vandaar dat de schapen er goed van konden smullen.Nieuwsgierig kwamen ze naar Meike toe waarna zij zich snel naar binnen spoedde.

John trek zich nog een blikje bier open en dan kan er gekaart worden....

1. Mam Mulder:
    9 augustus 2014
    Mooie video,alleen Guusje verveeld zich een beetje zo te zien.
  2. Mam Mulder:
    9 augustus 2014
    Maar hopelijk wint ze met kaarten.!!!!
    Groetjes.
  3. De Boutjes van de Baandj:
    9 augustus 2014
    Denk dat er te weinig knappe Noren liepen.....gaap gaap.
  4. De Boutjes van de Baandj:
    Gelijk geëindigd!!2-2
  5. Carina:
    10 augustus 2014
    Denk dat jullie geheugenkaartjes bij moeten kopen om alle dagen foto's te kunnen maken!! Prachtige omgeving!!!
  6. De Boutjes van de Baandj:
    10 augustus 2014
    Valt gelukkig mee met die geheugenkaartjes Carina.De foto's op t reisdagboek zijn voor 99% met mijn mobieltje gemaakt.De mooiste foto's staan op mijn fototoestel en daar kunnen er nog genoeg op.
  7. Janneke:
    10 augustus 2014
    Weer een mooie omgeving, mooie foto's en filmpjes. Dat wordt nog lastig met het foto-album maken ;)
  8. De Boutjes van de Baandj:
    10 augustus 2014
    Ja dat foto album....we kunnen er ook ene laten drukken door reislogger.nl waarbij je zelf nog wat aanpassingen kan doen.Staat meteen de tekst erbij.We zullen zien.Als t af is hoor je t wel.
  9. Leny Beijers:
    Ha die Boutjes,
    Wat leuk een rondreis door noorwegen,Zo te zien genieten jullie er van. Hou het dak wel in de gaten, mocht er regen komen.
    En john smaakt het noorse bier ook.? Nog een hele fijne tijd en we volgen jullie. Oom Gerard en Tante Leny
  10. De Boutjes van de Baandj:
    10 augustus 2014
    Hoi oom Gerard en tante Leny.
    We houden het mooie groene dak nog 1 dag in de gaten maar van regen is vooralsnog geen sprake.Morgen gaan we naar Geilo waar Stephan en Ingrid wonen.We verblijven bij de Havsdalsgrenda appartementen waar Stephan werkt.Daar verblijven we 5 dagen en dan gaan we naar de Zuidkust (Farsund).Leuk dat jullie ons volgen.
  11. De Boutjes van de Baandj:
    10 augustus 2014
    O ja Het bier smaakt goed.Is Duits bier.Stephan had ons de tip gegeven om een aantal blikjes bier mee te nemen dus dat hebben we gedaan...