Bloed,zweet en tijgerbalsam.

10 augustus 2014 - Voss, Noorwegen

Franka schreef:Zondag 10 augustus 2014.

Guusje en Meike vroegen gisteravond aan ons:en.. Pap en mam , wat gaon we murge doon??

Eigenlijk hadden we nog niks concreets op de agenda staan, dus ik zei doodleuk:om 10 uur naar de Hoogmis hier in die mooie kerk in Voss.Ze moesten er om lachen maar vroegen zich stiekem toch wel een beetje af of het serieus was. Het is een prachtige kerk die veel bezoekers trekt. Telkens als we er langs rijden staan er veel bussen en wemelt het er van de toeristen.Maar de kinderen hebben de kerk vandaag helaas niet meer van de binnenkant gezien.Kwestie  van volle agenda....

We zijn wel in Voss gebleven. Er schijnt hier in het dorp een gondelbaan te zijn die ons nog niet was opgevallen.De Hangursbanen.De gondel bracht ons in no-time naar een hoogte van zo'n 700 meter .We hadden een retourtje voor ons allen gekocht, maar John en Guusje wilden toch de wandelroute naar beneden naar ons huisje lopen.Meike had de foute schoenen aan , zonder profiel en ik kamp nog steeds met een hielspoor. En nee, dit zijn geen smoesjes.Guusje en John dachten dat ze alleen maar bergafwaarts hoefden te lopen. Kippetje-eitje.Nou, dat viel hun nog tegen. Alhoewel het pad voor het merendeel wel dalend was, was het dalingspercentage  behoorlijk hoog.Het laatste stuk naar ons huisje was wel bergop.Nadat Meike en ik al een tijdje met de auto terug waren kwamen ze mokkend binnen gestrompeld.Kletsnat van het zweet en trillende benen van de inspanning.Poe poe...dat wordt spierpijn morgen!!

In de folder van Voss zagen we dat er ook nog een kloof moest zijn .Net buiten de bebouwde kom.Nadat we even moesten zoeken vonden we de slecht aangegeven kloof.De Bordalsglejet kloof.Pfff...een hele mond vol.Een kleine parkeerplaats met slechts één voertuig.Moet t hier zijn ,vroegen we ons af.Een infobord bevestigde onze vermoedens en we doken de kloof in.Guusje en John strompelden toch nog wel wat nadat ze zich enigszins bekomen waren van hun afdaling eerder deze dag.Aan het bulderende geluid in de verte te horen ging het er flink loos in die kloof.Spannend!!Langs een houten en ijzeren hekwerk daalden we verder af de kloof in. Wow... wat een geweld. De kloof werd enger en enger.Ik bedoel dus smaller, hè.Het werd behoorlijk donker ...woehoe.. en dat alles bij elkaar was perfect van hoe een kloof moet zijn.Een tijdje hebben we het "speel" bekeken.Ver beneden ons het klotsende water en heel hoog boven ons konden we nog net een sprankje licht zien.Perfect decor voor een spokentocht of erger.

De avond verliep rustig.We kregen nog bezoek van een aantal koeien.Op hun dooie gemakkie struinden ze het park af, op zoek naar lekker groen gras.De koeienbellen verraadden waar ze zich ophielden.Ze kregen veel bekijks van ons en de andere vakantiegangers.

Nu snel naar bed want morgen trekken we weer verder.We gaan naar Geilo waar we 5  nachten vertoeven bij de Havsdalsgrenda appartementen waar mijn neef Stephan Neeten werkt.Morgenvroeg treffen we Stephan en zijn vrouw Ingrid in Eidfjord.Dat is zowat halverwege. Hopelijk nemen ze Nova hun hondje mee!

We proberen in Geilo ook weer iedere avond te bloggen maar weten nu nog niet of dat gaat lukken.Mischien beleven we wel niks.....

1. Mam Mulder:
    11 augustus 2014
    Goede reis naar Geilo.. doe de groeten aan Stephan en Ingrid.
  2. Oma bouten:
    Goede reis en geniet
  3. De Boutjes van de Baandj:
    11 augustus 2014
    Danke allebei de oma's!!We zeen alweer ongerwaeg.
  4. Annewil:
    Hoi John, Franka, Guusje en Meike,
    Nog een hele fijne vakantie gewenst, geweldig daar, mooie foto's en filmpjes hebben jullie erop staan, geniet er maar flink van en doe Ingrid en Stephan de groetjes.

Groetjes Annewil
  5. Lies Neeten:
    11 augustus 2014
    Zie wel foto's van jullie bij Stephan en Ingrid. Veel plezier daar!
  6. Monique van Heugten:
    Prachtig allemaal.
    Staat ook nog op ons verlanglijstje.
    Geniet nog en veel plezier samen :):)
    Groetjes,
    Monique
  7. De Boutjes van de Baandj:
    12 augustus 2014
    Monique, met de motor kun je hier super vakantie vieren.Lekker veel haarspeldbochten.